Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Gałka Łukasz, Karczmarek Paweł, Czerwiński Dariusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 68 - 77
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: Finansowanie z funduszu dyscypliny Informatyka techniczna i telekomunikacja: FD-20/IT-3/999 (80% kwoty), FD-20/IT-3/004 (10% kwoty), FD-20/IT-3/008 (10% kwoty).
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Modern techniques of artificial intelligence used in computer games allow to obtain very realistic and effective artificial agents controlling the game on the part of computer players. The main goal of this study is to create modern artificial intelligence algorithms based on neural networks and algorithms based on the Monte Carlo method to control players in the popular card game called Thousand. We propose two approaches based on neural networks trained on the basis of the Monte Carlo algorithm and the recursive Monte Carlo algorithm. Statistical approaches are characterized by high response times. Hence, an attempt is made to implement solutions that maintain high efficiency with a shorter operating time and, consequently, reduced requirements for computing complexity. The research showed no significant differences in the Monte Carlo approaches and the corresponding neural network methods. In the case of recursive method invocation, the effectiveness increased compared to the base methods.