Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
3
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Comparison of the selected motion interpolation methods
Autorzy: Smołka Jakub, Skublewska-Paszkowska Maria
Rok wydania: 2013
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 3
Strony: 14 - 17
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 24 lipca 2013
Abstrakty: polski | angielski
Interpolacja jest jednym z kluczowych elementów wykorzystywanych w animacji komputerowej. Dobór odpowiedniej metody interpolacjiwpływa na ruch animowanej postaci. Artykuł przedstawia wybrane metody interpolacji i porównuje je ze względu na czas wykonywaniaobliczeńoraz dokładność uzyskanych wyników. Algorytmy, które przeanalizowano to: metoda Catmula Roma, zmodyfikowana metoda Catmulla-Roma orazkrzywe przejściowe między parabolami (blended parabolas). Eksperymenty numeryczneprzeprowadzono za pomocąprogramu komputerowego napisanego w języku C++.
Interpolation is one of key aspects of computer animation. The selection of the proper interpolation method influences motion of animated objects. The paper presents selected interpolation methods and compares them with respect to computation time and accuracy. The three algorithms that were analyzed are: Catmull-Rom Spline, modified Catmull-Rom Spline and Blended Parabolas method. Numerical experiments were performed using a program written in C++ language.