Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
70
konferencja
Status:
Autorzy: Kiersztyn Adam, Kiersztyn Krystyna, Dolecki Michał
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 1 - 6
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus | IEEE Xplore
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The work was co-financed by the Lublin University of Technology Scientific Fund: FD-20/IT-3/002.
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2023 IEEE International Conference on Fuzzy Systems
Skrócona nazwa konferencji: FUZZ - IEEE 2023
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 13 sierpnia 2023 do 17 sierpnia 2023
Miasto konferencji: Incheon
Państwo konferencji: KOREA POŁUDNIOWA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Sustainable transport is the concept of efficient, low-cost transportation that minimizes the harmful impact of vehicles on the environment. One of the main ideas is to control exhaust emissions and promote means of transport that use renewable energy. Although the car is still the most popular, in the city it should not be the basis of our transportation. Examples of sustainable transportation include walking, bicycling, or riding a scooter. An increasing number of cities are opting for bike or scooter sharing systems. There is a need to develop a good management system for city rental vehicle networks to encourage and facilitate the use of sustainable means of transport by residents. In this study, the initial assumptions of a city bike network management system are presented. With the skillful use of fuzzy techniques, a method for predicting the travel speed and the availability of a destination station has been developed. In a series of numerical experiments, the high performance of the proposed approach is confirmed.