Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Rzepka Agnieszka, Maciaszczyk Magdalena, Czerwińska Magdalena
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,65
Język: angielski
Strony: 425 - 435
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Knowledge is understood as a resource that requires appropriate management. Knowledge resources found in an organization (Pollard, Intelligent support systems: Knowledge management, IGI Global, Hersahey, PA, pp. 196–213, 2001) are seen as an important element of soft management, which includes factors such as data; information; intellectual human, social, relational, intraorganizational, as well as intercultural capital; and trust (Rzepka) Składniki turkusowych organizacji, Difin SA, Warszawa, pp. 13–25, 2020). However, a new shift in the development of knowledge creation can also be observed today in a world when more and more organizations strive towards the teal organization model (Rzepka) Składniki turkusowych organizacji, Difin SA, Warszawa, pp. 293–306, 2020). The purpose of this chapter is to showcase the phenomenon of knowledge creation and innovations in sustainable organizations. The aim is to prove that the creation of knowledge is attained faster and easier in self-managing, teal organizations that cooperate with external organizations. It also analyzes the degree to which this process fosters the creation of soft management factors, including knowledge and innovations. In order to support this view, the empirical part of the chapter looks at the research conducted between 2018 and 2020 in Poland and its findings. The research was carried out among the SME (400) sector enterprises in Poland. Research aimed at determining the degree of cooperation of Podkarpackie enterprises with other organizations and institutions in order to exchange knowledge and information.