Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
200
Lista 2024
Status:
Autorzy: Pawlik Paweł, Kania Konrad, Przysucha Bartosz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: Pt A
Wolumen/Tom: 242
Numer artykułu: 115805
Strony: 1 - 20
Impact Factor: 5,2
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work was supported by the Polish Ministry of Science and Higher Education [Grants numbers 16.16.130.942, FD-20/IM-5/088]
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: Przed opublikowaniem
Data opublikowania w OA: 26 września 2024
Abstrakty: angielski
Deep learning methods work well in machine diagnostics where operating conditions affect diagnostic signals. Classifiers are often used for fault identification, but these methods require training data sets measured for each fault. The solution to the lack of data is autoencoder-based network models, but these models can only detect, not identify faults. This article presents a new fault identification method based on auto-encoders (AE-based Fault Identification Technique AE-FIT) that does not require training data from the damaged machine. This method diagnoses pinion gearboxes operating under variable conditions (variable load, load-induced rotational speed, and temperature). The result of the technique is an interpretable diagnostic spectrum (AE-based Interpretable Order Spectrum AEIOS). The method has been tested on two laboratory benches to detect misalignment, unbalance, and gearbox degradation. The damages introduced were used to validate a technique based on an auto-encoder trained only with data from undamaged machines.