Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2024
Status:
Autorzy: Margielewicz Jerzy, Gąska Damian, Bucki Sławomir, Litak Grzegorz, Sadasivan Sreeja
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 113
Strony: 7879 - 7899
Impact Factor: 5,2
Web of Science® Times Cited: 0
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This research was funded by National Science Centre, Poland under the Project SHENG-2, No. 2021/40/Q/ST8/00362.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 2 listopada 2024
Abstrakty: angielski
The aim of this paper is to present a methodology for implementing the high-energy orbits which is still an open problem for nonlinear energy harvesters. To achieve it, this paper presents a new design of system with a flag configuration which potential function is shaped with the use of elastic elements. We have identified the lift force in FEM for wide spectrum of air velocities and used it as excitation in dimensionless mathematical model. On this basis we have conducted simulations of energy harvesting effectiveness. In the second part of the work, we focused on identifying the coexisting solutions. Due to the existence of high-energy orbits and low-energy orbits, we conducted simulations to investigate the possibility of changing the orbit. We used the Impulse Excitation Diagram here, but supplemented it with multi-colored probability distribution maps illustrating the possibility of achieving a stable orbit at given numerical values of the impulse amplitude and duration for various values of air flow velocity. The use of probability distribution maps allow to select the optimal impulse characteristics from the point of view of the energy necessary for its initiation.