Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Lista 2024
Status:
Warianty tytułu:
Układ interfejsu a wydajność przyswajania informacji w procesie uczenia się
Autorzy: Zachwatowicz Julia , Zioło Oliwia, Dzieńkowski Mariusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2024
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 14
Strony: 130 - 135
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus | BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 21 grudnia 2024
Abstrakty: angielski | polski
he purpose of this article is to study the impact of different ways of presenting educational contentfound on websites on the ability to assimilate information among elementary school students. To conductthe study, three websites with interface layouts differentin terms of levels of complexity were prepared: a simple,amoderateand a complexone. Eachsite contained the same educational materials. Seventy-two students from elementary school grades IV-VI participated in the study. All the students were divided into 3 groups, each of which worked with one version of the website. At the first stage, students were tasked with familiarizing themselves with the content of the web pages within a given website. This was followed by a knowledge quiz, checking how much information the subjects had memorized. At the last stage, participants of the experiment completed a questionnaire collecting their opinions on their preferences regarding the form of presentation of educational content made available online. The obtained results and the conducted analysisshowthe interfacewith the moderate level of complexity,i.e.with a relatively simple layout and without an excessive number of elements, allows for the assimilation of the most information. The interface was also rated the highest by the participantsof the study.
Celem artykułu jest zbadanie wpływu różnych sposobów prezentacji informacji edukacyjnych zawartychna stronach serwisów internetowych na zdolność przyswajania treści wśród uczniów szkoły podstawowej. Dla zrealizowaniabadania zostały przygotowane trzy serwisy internetowe mające odmienne układy interfejsów, różniące się poziomem zaawansowania: prosty, średniozaawansowany i zaawansowany. Każdy serwis zawierał te same treści edukacyjne. W badaniach wzięło udział 72 uczniów z klas IV-VI szkoły podstawowej. Uczniowie zostali podzieleni na 3 grupy, z których każda miała do czynienia z jedną wersją serwisu. W pierwszym etapie uczniowie mieli za zadanie zaznajomienie się z treściami zawartymi na stronach www w ramach danego serwisu. Następnie został przeprowadzony test wiedzy, sprawdzający ile informacji badani zapamiętali. W ostatnim etapie uczestnicy eksperymentu wypełnili ankietę zbierającą opinię na temat preferencji dotyczących formy prezentacji treści edukacyjnych udostępnionych w trybie online. Na podstawie uzyskanych wyników i przeprowadzonej analizy można wysunąć wniosek, że interfejs średniozaawansowany, o stosunkowo prostym układzie i nie zawierający nadmiernej liczby elementów, pozwala na przyswojenie największej ilości informacji i był najlepiej oceniany przezbadanych.