Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza wykazu
Status:
Autorzy: Kiersztyn Adam, Kiersztyn Krystyna, Bis Jakub, Jędrzejewska-Rzezak Patrycja
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 243 - 252
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The work was co-financed by the Lublin University of Technology Scientific Fund: FD-20/IT-3/002.
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 24rd International Conference on Artificial Intelligence and Soft Computing
Skrócona nazwa konferencji: 24rd ICAISC 2025
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 22 czerwca 2025 do 26 czerwca 2025
Miasto konferencji: Zakopane
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
CliftonStrengths (formerly StrengthsFinder) is a popular psychometric tool created by Donald Clifton at the Gallup Institute, used to assess the intensity of 34 traits called “talents”, of which 5 are considered dominant. Talent is understood as a natural pattern of thinking, feeling and acting that can be effectively used in various areas of life. According to the assumptions of the theory, people who develop their key talents are more likely to achieve above-average results. The use of CliftonStrengths in higher education has wide implications. It is commonly perceived that science and technology studies are chosen by people with a greater degree of introversion, disciplined and analytical thinking, while humanities and arts courses attract people who are extroverted, creative and focused on Relationship Building. It is therefore assumed that having certain talents can predispose to fulfilling specific roles in the professional community. The aim of this study was to determine the most frequently appearing talents depending on the chosen field of study. Statistical analysis of the obtained results showed the existence of certain relationships between the talent profile and educational preferences, which are described in detail in the article. The applied machine learning tools and fuzzy techniques allowed to indicate relationships that had not been considered by specialists so far and shed new light on the issues considered.