Optimal control system of Diesel automotive engineering by example of open pit motor transport
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
3
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
System automatycznego zarządzania zespołem samochodów z silnikami Diesla na przykładzie transportu samochodowego w kamieniołomach
|
Autorzy: | Wójcik Waldemar, Suleimenov Batyrbek, Shadrin Gennadiy, Shadrin Mikhail , Porubov D. |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 1 |
Wolumen/Tom: | 4 |
Strony: | 14 - 17 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 18 czerwca 2014 |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule zostało rozpatrzone optymalne sterowanie procesem przemieszczania pojazdów z zastosowaniem złożonego kryterium, zależnego od zużycia paliwa i czasu przejazdu, ze zmiennymi współczynnikami modelu matematycznego fizycznego procesu, uwzględniając wpływ czynników zakłócających. Otrzymany system sterowania pozwala na oszczędne zużycie paliwa, zmniejszenie wpływu transportu na środowisko i obniżenie wpływ czynnika ludzkiego na zarządzanie transportem samochodowym. | |
The paper investigates the optimal control system of diesel automotive engineering with application of complex criteria, depending on fuel consumption rate and travel time, with adjustable coefficients of physical process mathematical model, considering influence of disturbing effects factors. This control principle allows saving fuel consumption rate, reducing transport influence on environment, and also reducing the importance of human factor for motor transport control. |