Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
3D-CFD process model of mixture formation in diesel engine powered by compressed natural gas
Autorzy: Sochaczewski Rafał, Biały Michał, Gęca Michał Jan
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Strony: 9835 - 9842
Bazy: -
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono wyniki badań modelowych komputerowej mechaniki płynów CFD tworzenia mieszanki w silniku o zapłonie samoczynnym. Zakres badań obejmował zasilanie jednostki napędowej alternatywnym paliwem jakim jest metan dla systemu pośredniego i bezpośredniego. W przypadku pośredniego systemu zasilnia, paliwo gazowe dozowano do kanału dolotowego. W drugim przypadku wtrysk dokonywano za pomocą specjalnie opracowanego wtryskiwacza gazu osadzonego w otworze świecy żarowej. Badania wykazały wpływ osadzenia dyszy wtryskiwacza na przebieg procesu napełniania oraz tworzenia mieszanki, co w konsekwencji wpływa na proces samozapłonu i wypalania dawki paliwa. Zastosowanie alternatywnego nośnika energii do zasilnia silnika o zapłonie samoczynnym skutkuje zmniejszeniem zużycia ropopochodnego paliwa jakim jest olej napędowy, a tym samym następuje zmniejszenie emisji toksycznych składników emitowanych do atmosfery.
The article presents the results of fluid mechanics computer modeling (CFD) of mixture formation in a diesel engine. The scope of the research included the engine supply in alternative fuel, methane, by a system of direct and indirect injection. In the case of the indirect system, gaseous fuel was injected into the intake manifold. In the second case, the injection was performed using a specially developed gas injector mounted in the glow plug pocket. Studies have shown the injector nozzle position impact on the process of filling and formation of the mixture inside cylinder, which affects the process of self-ignition and burning of the fuel. The use of alternative energy carrier to the Diesel engine, results in a decrease in the consumption of diesel fuel, and thus a reduction in the emission of toxic substances emitted into the atmosphere