Badania modelowe układu katalitycznego oczyszczania spalin silnika o zapłonie samoczynnym
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
A modelling research into exhaust aftertreatment system for diesel engine
|
Autorzy: | Caban Jacek, Gęca Michał Sławomir, Hunicz Jacek, Kasperek Dariusz |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Strony: | 1459 - 1464 |
Bazy: | Agro | BazTech | BazEkon | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule poruszono problem emisji spalin emitowane przez silniki spalinowe pojazdów pozadrogowych, które muszą spełniać wymagania zawarte w normie Stage IV. Badania zrealizowano dla silnika o zapłonie samoczynnym średniej mocy stosowanego do napędu ciągników rolniczych. Wyniki badań pokazały, że sprawność katalityczna w znaczącym stopniu zależy od obciążenia silnika. W zakresie małych obciążeń uzyskano niezadowalającą sprawność układu oczyszczania spalin w zakresie zarówno utleniania węglowodorów, jak i redukcji tlenków azotu | |
The article addresses the problems of exhaust gases emitted by combustion engines non-road vehicles, which must meet the requirements of the Stage IV standard. Research was carried out for the diesel engine medium-power of agricultural tractor. Obtained results showed that catalytic efficiency is affected by engine load to the greatest extent. In the range of low loads the applied exhaust aftertreatment system was ineffective in terms of hydrocarbons oxidation as well as reduction of nitrogen oxides |