Impact of front and rear wheel track adjustment on race car lap time
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
11
Lista B
| Status: | |
| Autorzy: | Gita Arkadiusz, Kłonica Mariusz |
| Rok wydania: | 2015 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Numer czasopisma: | 4 |
| Wolumen/Tom: | 11 |
| Strony: | 40 - 48 |
| Bazy: | BazTech | IC Journals Master List | ERIH Plus | PBN. |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja autorska |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Abstrakty: | angielski |
| The dynamics of race cars is an extremely broad issue, as there are many factors which have an impact on a race car's behaviour on the road. This study examines the relationship between lap time of a race car and different adjustments of front and rear wheel tracks. The analysis is performed using VI-CarRealTime simulation tool provided by VI-grade, a global leader in racing simulation tools. To explain the difference between the front/rear wheel track ratios, the values of side slip angle in corners are used. The best adjustment is determined. |
