Diesel engine for aircraft propulsion system
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
13
Lista B
| Status: | |
| Autorzy: | Gęca Michał Jan, Czyż Zbigniew, Sułek Mariusz |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Rok wydania: | 2017 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Numer czasopisma: | 2 |
| Wolumen/Tom: | 169 |
| Strony: | 7 - 13 |
| Bazy: | BazTech | Index Copernicus |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 1 maja 2017 |
| Abstrakty: | angielski |
| Stricter requirements for power in engines and difficulties in fueling gasoline engines at the airport make aircraft engine manufac-turers design new engines capable of combusting fuel derived from JET-A1. New materials used in compression-ignition engines enable weight reduction, whereas the technologies of a Common Rail system, supercharging and 2-stroke working cycle enable us to increasethe power generated by an engine of a given displacement. The paper discusses the parameters of about 40 types of aircraft compression ignition engines. The parameters of these engines are compared to the spark-ignition Rotax 912 and the turboprop. The paper also shows trends in developing aircraft compression-ignition engines. |
