The air flow influence on the drag force of a sports car
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
10
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Czyż Zbigniew, Karpiński Paweł, Gęca Michał Jan, Diaz Jacobo Ulibarrena |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2018 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 2 |
Wolumen/Tom: | 12 |
Strony: | 121 - 127 |
Web of Science® Times Cited: | 2 |
Bazy: | Web of Science |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 1 czerwca 2018 |
Abstrakty: | angielski |
The paper presents the numerical analysis of the drag force generated on the body of a sports car, based on the CFD method in the Ansys Fluent program. The three-dimensional model of the vehicle was taken from an open CAD database. Based on this, a computational grid was developed, boundary conditions and a turbulence model were defined. As a result of the calculations, the pressure distribution on the individual body parts and the velocity distribution in selected cross sections were obtained. In the next part of the research, the simulation results are used to optimize the shape of the bodywork of different passenger vehicles in order to reduce the generated drag force. |