Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Gęca Michał Sławomir, Rybak Arkadiusz, Hunicz Jacek
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 421
Numer artykułu: 42021
Strony: 1 - 7
Web of Science® Times Cited: 1
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2018 International Automotive Conference
Skrócona nazwa konferencji: KONMOT2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 13 września 2018 do 14 września 2018
Miasto konferencji: Kraków
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 17 października 2018
Abstrakty: angielski
Technologies that improve the efficiency of internal combustion engines are attracting ever -grow ing interest due to increasing demands concerning fuel economy and exhaust emissions. For years, engine evolution was focused on software or control devices development, with acceptance of only small mechanical changes to the well -established engine design. Recently, researchers and engineers put their attention to large mechanical changes to allow achieving high fuel efficiency. In the current study, a set of simulation experiments was performed to investigate the potential of Atkinson cycle realization using a modified Atkinson crank mechanism. The latter was modified by using excenter pin which additionally enabled control of compression ratio as well as the ratio between compression and expansion. Investigated solution was analysed under spark ignition operation and compared to the standard crank mechanism. The simulations were performed using AVL BOOST software. The model was validated using standard spark ignition engine measurement data. Afterwards, the engine was modified to investigate above mentioned strategies to improve thermal efficiency. The research successfully identified strategies, which allow control of engine aspiration and combustion, to hasten real-world application of these advanced combustion systems .