Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Gęca Michał Jan
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0.4
Język: angielski
Strony: 52 - 59
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper focuses on the airflow through the throttle in a Wankel engine (Aixro XR50). To adapt a Wankel engine to a hydrogen injection system, the author installed a new and fully electronic throttle. Consequently, an injector adapter and a flow meter are mounted on this engine. The engine is used as a stationary power unit to generate electricity for small households. Using hydrogen instead of a hydrocarbon fuel can reduce emission of greenhouse gases. The simulation is based on the AVL Fire software using Computational Fluid Dynamic for 9 different throttle opening angles, i.e. ranging from 20° to 90° (20°, 30°, 40°, 50°, 60°, 70°, 80°, 90°). The boundary conditions as the pressure at the inlet and outlet of the throttle module correspond to the real engine values. The data on the properties of the flowing medium (air) are selected by default from the AVL Fire library. The author uses a k-zeta-f turbulence model to simulate airflow in a Wankel engine throttle. The simulation results include the distributions of pressure, velocity and streamlines. The dependence of a mass flow rate as a function of a throttle position angle is discussed as well.