Selected aspects in the analysis of the combustion process using wavelet transform
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
20
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Grądz Żaklin |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2020 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 3 |
Wolumen/Tom: | 10 |
Strony: | 52 - 55 |
Scopus® Cytowania: | 1 |
Bazy: | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 września 2020 |
Abstrakty: | angielski | polski |
The complexity of changes occurring in the flame during the combustion process has a direct influence on the quantity and qua lity of the combustion products. The presented measurement data pertaining to the changes in flame luminosity were recorded using a specialized monitoring system. These signals from the combustion of such fuels as pulverized coal and mazout were recorded with high sampling rate. The paper presented the analysis of changes in flame luminosity fo r different fuels using continuous and discrete wavelet transform. The main aim of the studies was to determine the scale values, which enable differentiating between the type of combusted fuel. The results of studies were pres ented in the form of scalograms . | |
Złożoność zmian zachodzących w płomieniu w trakcie procesu spalania różnych paliw ma bezpośredni wpływ na ilość i jakość powstałych produktów spalania. Przedstawione w pracy da ne pomiarowe zmian intensywności świecenia płomienia zostały zarejestrowane przy użyciu specjalistycznego systemu monitorującego. Sygnały te , dla procesu spalania , zostały zarejestrowane z wysoką częstotliwością próbkowania. W artykule przedstawiono analiz ę zmian intensywności świecenia płomienia dla różnych paliw przy zastosowaniu ciągłego i dyskretnego przekształcenia falkowego. Podstawowym celem badań było określenie wartości skali, na podstawie których możliwe będzie rozróżnienie rodzaju spalanego paliw a. Wyniki badań zostały zaprezentowane w postaci skalogramów. |