Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Barmak Olexander V., Krak Iurii, Mazurets Olexander V., Pavlov Sergey V., Smolarz Andrzej, Wójcik Waldemar
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,9
Język: angielski
Strony: 554 - 569
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The information model of semantic structure of informational education material and the corresponding information technology for creation of semantic structure of educational materials are considered the article. Research of efficiency of information technology for creation of semantic structure of informational educational materials with the help of corresponding software is the ultimate goal of this article. The information model of semantic structure of informational education material is the formal representation of semantic structure of informational education material of the course of discipline, and in the given form it allows to use it as the model for implementation of the corresponding information technology. The information model includes the set of headings, the set of terms, the set of words and the set of relations. The established effectiveness of the proposed technology allows use it to solution a number of urgent tasks, such as semantic assistance in creating tests, determination the conformity of sets of test tasks to educational materials, determination the conformity of educational materials to content requirements, etc.