Zgadzam się
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
Influence of the Fuzzy Robust Gamma Rank Correlation, Fuzzy C-Means, and Fuzzy Cognitive Maps to Predict the Z Generation’s Acceptance Attitudes Towards Internet Health Information
In this study, we propose an approach based on the
advanced fuzzy techniques such as Fuzzy C-Means, Fuzzy Robust
Gamma Rank Correlation and Fuzzy Cognitive Maps to predict
the acceptance attitudes towards Internet health information.
To improve the Fuzzy Cognitive Maps efficiency we introduce
the setting the values of initial matrix with the use of fuzzy
methods and to divide the concepts based on the clustering
methods. This allows us to use maps as a tool for prediction
the acceptance attitudes of the young people in the area of heath
information management. Moreover, this work sheds the light on
the novel application of both Fuzzy C-Means and Fuzzy Robust
Gamma Rank Correlation as tools for settings the initial values
of connections between concepts for Fuzzy Cognitive Map.