Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
200
Lista 2024
Status:
Autorzy: Kiersztyn Adam, Gałka Łukasz, Wojciechowska Krystyna, Kiersztyn Krystyna, Rzepka Agnieszka, Jonak Kamil, Karczmarek Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2025
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 9
Wolumen/Tom: 33
Strony: 1 - 15
Impact Factor: 11,9
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus | IEEE Xplore
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work was supported by the internal Fund of the Scientific Discipline (Grants no. FD-20/IT-3/002; FD-20/IT- 3/004; FD-20/IT-3/047).
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The COVID-19 pandemic triggered a sudden shift toward remote and hybrid work, placing IT technologies at the forefront of organizational practices and revealing a spectrum of emotional responses among employees. While conventional wisdom suggests that high salaries in the IT industry safeguard well-being, this study challenges the notion that “money can’t buy happiness” by demonstrating that technostress, social isolation, and "Zoom fatigue" persist regardless of income level. Drawing on a longitudinal dataset collected at three one-year intervals, the research employs fuzzy semantics to translate qualitative survey data into quantitative descriptors, basket analysis to identify consistent behavioral patterns, and a Minimal Spanning Tree- Based Isolation Forest enhanced by Takagi–Sugeno fuzzy rules to detect anomalies. The findings indicate a nuanced interplay of negative and positive emotions, with fear, anxiety, and fatigue frequently coexisting alongside pride, energy, and satisfaction. Some anomalies in responses reveal issues such as random guessing or minimal IT usage, underscoring the importance of filtering out low-quality data. Crucially, the emotional outcomes are influenced not only by pandemic-related disruption but also by psychosocial and organizational factors – such as role com- plexity, skill requirements, and managerial support – providing a holistic view of how and why IT-based work can foster both strain and fulfillment. These insights hold practical implications for employers, suggesting that comprehensive well-being strategies, rather than monetary incentives alone, are pivotal in promoting a healthier, more resilient IT workforce.